Vi söker en Customer Success Manager till Cloudplanning. Där du kommer bli vår kontakt mot befintliga kunder i transportbranschen. Rollen är bred och täcker ett antal funktioner inom bl a försäljning, projektledning och analys.
Cloudplanning är ett tjänstebaserat IT-bolag med Sundsvall som bas. Vår affärsidé är att sälja färdigpaketerade digitala tjänster och lösningar (s.k. SaaS-tjänster) utifrån användarnas behov. Cloudplanning ingår i Mainport-gruppen, en snabbväxande koncern som samlar företag som ser digitaliseringens möjligheter att hjälpa aktörer i transport- och logistikbranschen effektivisera och arbeta mer hållbart. Vi är totalt ca 35 anställda med kontor i Sundsvall, Härnösand och Stockholm.
Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vi erbjuder tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet till kompetensutveckling. Vi har kontor både i Sundsvall och Härnösand, det finns också möjligheter att arbeta på distans. Det intressanta är inte var du är – utan vad du gör!
För att trivas i rollen tror vi du är en resultatinriktad och affärsorienterad person med en stark servicekänsla. Det kommer ingå en del resor i tjänsten och därför är det väldigt viktigt att du har ett B-körkort. Du har tidigare erfarenhet av B2B försäljning och troligtvis en gedigen erfarenhet från försäljning, IT eller transportbranschen.
Vi ser gärna att du triggas av att bygga och förvalta kundrelationer samt att du är pedagogisk och kommunikativ för att lyckas i rollen. Ditt engagemang smittar av sig till kunder såväl som till dina kollegor. Cloudplanning präglas av innovation, förändringsvilja och teamwork. Därför tror vi du besitter förmågan att skapa en stark gemenskap i ditt team, drivs av att överleverera mot kund och trivs i att arbeta i en föränderlig miljö.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss.
Som Customer Success Manager kommer du behöva ha god förståelse för kundernas behov, transport och IT-branschen samt våra produkter, för att kunna fokusera på kundernas affärsbehov. Målet är att se till att nyttan av våra produkter ger kunden den bästa möjliga effekten och här blir du en viktig pusselbit för att förverkliga det uppdraget. Du kommer ansvara för ökad användning och proaktivitet samt ha ett budgetansvar för din tilldelade kundportfölj.
Du kommer även att:
Låter det som en perfekt roll för dig? Vi hoppas det! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Skicka in cv och personligt brev till jobb@mainport.se. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på jobb@mainport.se